Często zadawane pytania

Jeżeli zamówienie zostało złożone z odbiorem osobistym w składzie, a towar jest dostępny od ręki, można go odebrać niezwłocznie tego samego dnia, w którym zamówienie zostało złożone. Jeśli jednak zamówienie zostało złożone z dostawą towaru, wówczas standardowy czas dostawy to 1-5 dni roboczych. Czas dostawy drewna opałowego w metrach przestrzennych wynosi 7 dni roboczych, natomiast czas dostawy malowanych desek wykończeniowych i desek podłogowych (drewno konstrukcyjne) to 15 dni roboczych.

Rozładunek towaru uzależniony jest od wybranego środka transportu, którym ma być wykonywana dostawa. Rozładunek może wykonać zarówno dostawca, jak i sam kupujący.

Rodzaje dostaw, w których rozładunek towaru zapewnia dostawca:

  • Dostawa samochodami ciężarowymi z dźwigiem HDS
  • Dostawa materiału opałowego (brykiety, pellet i drewno opałowe w metrach przestrzennych)

Rodzaje dostaw, w przypadku których rozładunek towaru zapewnia kupujący: 

  • Dostawa ciężarówką, bez dźwigu HDS
  • Odbiór w paczkomacie

Jeśli wybrano metodę dostawy – Dostawa kurierem (dla towaru do 31,5 kg), zamówienie jest dostarczane tylko do drzwi wejściowych prywatnego domu lub budynku mieszkaniowego. Kupujący we własnym zakresie zapewnia wniesienie towaru do domu prywatnego lub mieszkania.

Koszty dostawy jest uzależniony od wielkości zamówienia oraz odległości. Dokładna cena dostawy jest kalkulowana w momencie składania zamówienia, kiedy dokładnie znana jest ilość, waga, długość zamawianego towaru oraz po podaniu dokładnego adresu dostawy.  

Niestety nie ma możliwości wyprodukowania desek o określonej długości na żądanie klienta. Zgodnie z normami produkcyjnymi skok długości materiałów drewnianych (tarcica, C24, deski wykończeniowe, deski podłogowe itp.) wynosi 30 cm. Standardowe długości materiałów drewnianych zaczynają się od 240 cm, a następnie odpowiednio:

  • 300 cm
  • 330 cm
  • 360 cm
  • 390 cm
  • 420 cm
  • 450 cm
  • 480 cm
  • 510 cm
  • 540 cm
  • 570 cm
  • 600 cm

Przy każdym produkcie można sprawdzić informację o dostępności w sklepach. Aby uzyskać informację o stanie towaru, należy skontaktować się z konkretnym sklepem. Dane kontaktowe sklepu można znaleźć tutaj.

Obecnie w składach PATA i sklepie internetowym nie ma możliwości zakupu towarów w systemie ratalnym. Zakupu produktów można dokonać płacąc gotówką, kartą płatniczą, przelewem bankowym lub dokonując płatności w serwisie internetowym banku.

W przypadku zamówienia towaru, którego wymiary i waga przekraczają wymiary paczkomatu, nie ma możliwości dostawy przesyłki. W takich przypadkach należy wybrać dostawę kurierem lub samochodem ciężarowym.